torsdag 2 oktober 2014

Månadens konstnär i oktober

Oktober månads konstnär i Kallhäll heter Nicole Axelsson Orsvärn och presenterar sig själv såhär:



Jag är född 86 och uppvuxen i Nybro i Småland men bor numera Stockholm. Jag har tyckt om att rita och måla så länge jag kan minnas och redan som liten visste jag att "när jag blir stor ska jag bli konstnär" Skapandet är något jag fått med mig hemifrån då min pappa Jöran också jobbar med konst och under hela min uppväxt varit formgivare och designer på Nybro Glasbruk.

Som tonåring tecknade jag en hel del blyerts och jag har testat alla möjliga olika uttrycksformer men det är främst under de senaste fem åren jag har känt att mitt skapande fått en riktning och jag har hittat min stil. Jag experimenterar dock fortfarande med olika material och hämtar inspiration ur olika epoker. Varför begränsa sig om man inte behöver? Jag är nyfiken och sökande i mitt konstnärskap, jag vill pröva på allt och ofta är processen lika häftig som resultatet.

Teknikerna jag använder mig av varierar, det kan vara allt från olja och akryl till stearin och collage. Därför vet man aldrig riktigt vad man kan förvänta sig att se.
Vill ni se mer så titta gärna in på min hemsida http://nicolor.se.


Inga kommentarer: